AWARDS FOR DIPLOMA PROJECTS OF ARCHITECTURE SCHOOL STUDENTS – GRAD – 2016

AWARDS FOR DIPLOMA PROJECTS OF ARCHITECTURE SCHOOL STUDENTS – GRAD

 Jury Member 2016

Organized by: GRAD

http://www.gradreview.gr/2017/05/blog-post_31.html

http://www.gradreview.gr/2017/06/90317.html

http://www.gradreview.gr/2017/06/gradreview32019.html?fbclid=IwAR2_i59Jq5Z6vQKqM3eGI9XHxcKPQA-Sq4B6xtQbBx2T7qwjgl_I72tfRYQ

 

Δ903.17 Θανάσης Πολυζωίδης (2016)

H διαδικασία ανάδειξης των διπλωματικών εργασιών, στο πλαίσιο του θεσμού των Βραβείων Διπλωματικών από το gradreview.gr, αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία που συμβάλλει στην εξωστρέφεια και προβολή της κορυφαίας εκδήλωσης του έργου του προπτυχιακού φοιτητή – τη διπλωματική εργασία.

 

Οι διπλωματικές εκπέμπουν τον ενθουσιασμό της προσωπική επιλογής ενός θέματος από τον φοιτητή, την δημιουργική του ενασχόληση με επιμονή για το βέλτιστο αποτέλεσμα, το όραμα. Ένας ενθουσιασμός που δεν έχει ακόμα «διαβρωθεί» με την καθημερινή τριβή με το επάγγελμα και που «θραύσματα» του ίσως θα ανακληθούν στην μνήμη σε σπάνιες περιπτώσεις έργων ή σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς στο μέλλον.

 

Η αξιολόγηση δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το ακαδημαϊκό έργο ούτε διαχωρίζει τους φοιτητές σε ταλαντούχους και μη. Αποτελεί το έναυσμα για να προβληθεί προς τα έξω  η πρωτοτυπία στην επιλογή θέματος, η τόλμη και η φαντασία για την επίλυση συνθετικών θεμάτων και κυρίως ο ενθουσιασμός και το όραμα.  Τα παραπάνω συνοδευόμενα από την ολιστική προσέγγιση  και ποιότητα σχεδιασμού, την επιστημονική κατάρτιση και την στοχευμένη και αποτελεσματική μέθοδο παρουσίασης και εικαστικής έκφρασης μπορούν να οδηγήσουν σε εξαιρετικά αξιόλογα αποτελέσματα.

 

Παράλληλα μέσω της διαδικασίας της κρίσης είναι μια ευκαιρία να προβληθεί συνολικά και το υψηλό επίπεδο σπουδών των αρχιτεκτονικών σχολών. Οι διπλωματικές αποτελούν ολοκληρωμένες αρχιτεκτονικές προτάσεις που διατρέχουν όλες τις κλίμακες – από την κλίμακα του τοπίου, την πολεοδομική, το κτίριο, το αντικείμενο, το βίντεο.  Αναδεικνύουν την στερεή βάση των σπουδών και την ικανότητα των φοιτητών να αφουγκραστούν τα προβλήματα και τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και να απαντήσουν σε μια ευρεία γκάμα ζητημάτων όπως:  προβλήματα του αστικού χώρου, ανάδειξη και ενσωμάτωση φυσικού τοπίου, σύνθετα κτιριολογικά προγράμματα και χωρικές ποιότητες.

 

Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της διαδικασίας της κρίσης λοιπόν, το σημαντικό είναι ο κάθε φοιτητής – συνάδερφος πλέον – μέσα από το προσωπικό του στυλ και ικανότητες να συνεχίσει να εμπιστεύεται το όραμα και τον ενθουσιασμό του σε όλη του τη σταδιοδρομία και να αντλεί ενέργεια από αυτό.

 

Θανάσης Πολυζωίδης